Almere 24 juni 2017

Je kijkt ernaar uit, en dan ga je alweer de laatste dag lopen. Vandaag was de 4e dag van wandelvierdaagse het Gooi. Dit keer zouden we de Gooimeerroute gaan lopen. De Startlocatie was weer bij Sportcomplex Laarder Engh. ook vandaag voor de 30 km wandelaars om 8.00 het start zijn. De 40 km wandelaars zijn al om 7.00 vertrokken. Het motregende een beetje toen we op pad gingen. Namens de sponsors kregen we weer diverse versnaperingen mee o.a. een lekkere appel zie de foto’s. We lopen langs molen” De laarder” Hij begon op 24 juni 1724 via de westkant van Laren richting Braricummerheide. Onderweg lopen we door een tunnel van takken ,zie de foto’s het geeft een mooi effect via het bos lopen we richting Naarden. Bij zwembad De Lunet even een kleine stop, Vervolgens lopen we een gedeelte om de vesting van Naarden vervolgens, door het centrum en lopen we richting het Gooimeer en Oud Valkenveen. Hier nemen we even wat meer tijd om te drinken en te eten, bij restaurant “Het Vossenhol” . Via dit natuur gebied lopen we door naar Huizen, waar nog de oude kalk ovens Kalkoven staan. Er is nu een Hotel en restaurant Dickens waar ook een controle is. Vandaar uit lopen we langs de haven en een deel door het oude centrum van Huizen. Daarna komen we bij natuur gebied Huizer Eng, we lopen langs de tafelberg ( hij is 36 meter hoog). Stukje verder dan hebben we alweer 35 km gelopen is bij restaurant de Tafelberg ook een controlepost .Na deze post komen we in Laren, En zien hoe verder we lopen een hele serie Olifanten van kunst. Zie de foto’s en de link. Paradijselijke-olifant-van-gitte-spee Ook op heb je ieder jaar een Processie rond de 4e zondag van de maand juni zie Sint Jan laren. . De straten zijn dan ook versiert met vlaggen en bloemen enz. in het centrum bij de vijver is een olifant op een auto gaan zitten! ( ook die staat op de foto) . we lopen het centrum uit en komen bij de finish. En zo komt ook aan deze vierdaagse een einde en krijg ik een hele mooie medaille, als beloning ruim 120 Km zit er weer op.

Ik kan niet anders zeggen dat het vier prachtige dagen waren met zeer mooie routes door dorpen en vooral veel verschillende natuurgebieden. Ik hoop door mijn foto’s van deze dagen een beetje indruk heb kunnen geven. Ook wil ik via deze weg iedereen bedanken, vooral de vrijwilligers, en de bedrijven. Ook het bestuur van Het Gooise 4 daagse.
Gr Heopa.
En tot een volgende keer.

4 Comments

1. Danielle 28 juni 2017 at 15:16

Hoi Pa,

Het zijn weer leuke foto’s, vooral die gekleurde olifanten 🙂

2. heopa 29 juni 2017 at 11:48

De olifanten blijven nog een tijdje staan. Het is een onderdeel van een Kunst roette.
    gr Heopa

3. Carla Spierings 4 juli 2017 at 15:49

Beste Heopa,

Wat een herkenbare foto’s. Zelf heb ik namelijk ook 4 dagen de 30 km gelopen. Alleen ben ik niet om 8 uur gestart maar rond kwart voor 9 en de laatste dag om half 9. Ik sliep bij Stayokay in Soest en moest eerst nog na mijn ontbijt naar Laren rijden. Ik heb u daarom niet gezien in die 4 dagen. Ik zag één bekende op de foto’s die ik alleen de laatste dag bij de Lunet gesproken heb. Het was een erg mooie vierdaagse met een gevarieerd landschap. Ik heb zelf ook rond de 400 foto’s gemaakt. Het was voor mij een nieuwe omgeving en zeer verrassend. Volgend jaar staat de Heuvellandvierdaagse op mijn programma.

4. heopa 5 juli 2017 at 17:41

Dag Carla, Dank voor je positieve reactie.
    ook ik vond het een mooie afwisselende 4 daagse van Het Gooi.
    Heel veel natuur. het was geweldig.
    En volgend jaar naar de Heuvelland 4 Daagse daar zal je nog meer genieten.
    Ik ga dit jaar voor de 6 x me doen.
    Nu nog heel veel wandel plezier toe gewenst en misschien tot een volgende wandeling.